

Interim Management to forma outsourcingu funkcji menedżerskiej, polegającego na oddelegowaniu na zewnątrz organizacji określonych uprawnień, w celu poprawienia skuteczności i efektywności zdefiniowanych procesów biznesowych. Działanie Interima zorientowane jest na wypracowanie z zespołem konkretnych celów, które wcześniej były nieosiągalne. Istotne jest to, że jego praca jest zawsze osadzona w precyzyjnie określonych ramach czasowych.
Wprowadzenie do organizacji Interim Managera realizowane jest zazwyczaj w momencie restrukturyzacji przedsiębiorstwa, wdrażania nowego brandu, bądź wejścia na nowe rynki, zastąpienie nieobecnego menedżera lub uruchomienia nowego projektu.
Korzyści wynikające z działania w firmie Interim Managera:
- Ograniczenie stałych kosztów pracowniczych.
- Zastosowanie podejścia celowego, zorientowanego na osiągnięcie mierzalnych efektów.
- Standaryzowanie poszczególnych procesów biznesowych.
- Osiągnięcie nowego spojrzenia na funkcjonujące modele zarządzania.
- Transferowanie do organizacji bogatej wiedzy zewnętrznego podmiotu doradczego.